Pytania rodziców
Czy moje dziecko nadaje się na ten kurs? Powinno być: czy to kurs dla mojego dziecka?
Tak. Oczywiście. To kurs dla każdego dziecka uczęszczającego do polskiej szkoły.
Czy dziecko mające trudności w nauce może pracować na kursie grupowym?
Tak, jeżeli również w szkole nie musi mieć indywidualnego toku nauki. Istnieje jednak możliwość przejścia na tok indywidualny, jeżeli po pierwszych spotkaniach w grupie okaże się, że będzie to z większą korzyścią dla dziecka.
Czy możliwe jest osiągnięcie efektów w czytaniu u dziecka z problemem zapamiętywania w 1-3klasie?
Tak, jeżeli dziecko rozwija się prawidłowo, rozróżnia znaki graficzne, alfabet, cyfry. Trudności w zapamiętywaniu podczas czytania mogą mieć wiele przyczyn. Program kursu jest tak opracowany, że niezależnie od jakiego poziomu umiejętności czytania dziecko zaczyna kurs, podczas odpowiedniego rocznego treningu uzyskuje zwiększenie poziomu umiejętności. Pamiętajmy jednak, że przy podejrzeniu afazji (również zgłaszają się dzieci młodsze jeszcze bez diagnozy) wymagany jest intensywniejszy, częstszy, systematyczny trening pamięci i koncentracji. Rodzice tych dzieci muszą liczyć się z tym, że przy szybkim zapominaniu każdy dzień bez powtórek może prowadzić do regresu. Przy takich potrzebach czasami wymagane jest wykonywanie tych samych ćwiczeń kilka razy dziennie. W tym przypadku to rodzic musi podjąć decyzję, czy jest w stanie wygospodarować odpowiednią ilość czasu dla swojego dziecka i to nie przez miesiąc czy dwa, ale cały rok szkolny. Na szczęście wspólna praca prowadzi do uzyskania dobrych efektów już po roku a nie po kilku latach.
Jak szybko można uzyskać efekty z zajęć?
W zależności od wieku dziecka i jego zaangażowania. U dzieci starszych 4-6 klas SP już po 2 miesiącach systematycznej pracy widać progres. Dzieci młodsze potrzebują więcej czasu. Zaangażowanie i wysiłek liczymy w ilości czasu spędzonego na ćwiczeniach oraz skupieniu uwagi na nich. Każdy element dobrego zapamiętywania i rozumienia czytanych tekstów jest od podstaw wspierany zadaniami z podręcznika Edu. Na zaangażowanie dziecka pracują wszyscy trenerzy przez cały rok jak i rodzice z dziećmi.
Co w przypadku, jeżeli dziecko zachoruje i nie uczestniczy w zajęciach przez dwa tygodnie?
Tak samo jak w przypadku zajęć z języka polskiego w szkole lub na kursie języka obcego. Na szczęście w Szkole szybkiego czytania dzieci uczą się jak się uczyć i radzić sobie w takich sytuacjach. Zaległości trzeba prędzej czy później nadrobić, bo od nich zależą też efekty na koniec roku. Jeżeli jest taka możliwość to umawiamy się wspólnie w innym najbliższym terminie.
Czy dzieci uczestniczą w zajęciach w czasie ferii lub wakacji?
Grupy pracują według kalendarza roku szkolnego, więc dni wolne od zajęć szkolnych również są dniami wolnymi w Szkole szybkiego czytania. W trybie indywidualnym dni i godziny zajęć ustalane są indywidualnie.
Na jakich książkach dzieci pracują na zajęciach?
Dziecko, które przyniesie książkę wybraną przez siebie może uzyskać większe zaangażowanie na treści tej książki. W tym czasie dzieci uczą się wybierać ciekawe książki z biblioteki lub księgarni. Zajęcia, na których dziecko nie ma ciekawej książki będą wydłużać czas nauki.